Klantcase

Adexpo

‘We zijn zo enthousiast over hoe dingen werken voor ons’

Sinds november 2021 worden we overspoeld met werk. Alle beurzen lopen extreem door elkaar. Gelukkig hebben we het afgelopen jaar besteed aan goede ontwikkelingen in ons softwaresysteem. Om tools en hulp te krijgen voor extra overzicht en inzicht. Welke artikelen zijn er precies beschikbaar? Waar moet het heen? Waar komt het vandaar en wanneer komt het terug?

We spraken met Emmy Lunenburg van Adexpo.
Emmy werkt daar al 16 jaar op de afdeling Verkoop Binnendienst en is vanaf dag 1 betrokken bij de ontwikkeling van het softwaresysteem voor Adexpo.

Complexer dan je verwacht

Het lijkt allemaal eenvoudig, maar er komt veel kijken bij het hele verhuurproces. Voor het wegsturen en terughalen van de artikelen hebben we een bepaald tijdpad. Dat kan elkaar overlappen voor verschillende beurzen. Kunnen we een artikel dat nu weg is, inzetten bij een beurs die er nog aankomt?, is elke keer weer de vraag. Is de overlap 1 dag, kunnen we wel doorladen. Maar bij 3 dagen, moeten we rekening houden met waar het precies vandaan komt en waar het weer naartoe moet. Er is hard gewerkt aan de automatisering om dit helemaal inzichtelijk te maken. Intern hebben we helaas nu niet de rust en de tijd om het goed te verwerken en te implementeren. Als we weer adem hebben, staat dat bovenaan de lijst.

Het systeem draagt zelf alternatieven aan

Een nieuwe ontwikkeling die ons nu wel al veel tijd oplevert, heeft ook met de voorraad te maken. Als ik een order invoer, en ik zie een voorraadtekort, dan geeft het systeem automatisch een lijstje met alternatieven voor dat product in die periode. Zo blij mee!

Natuurlijk hebben we de alternatieven zelf aangegeven. Het vergt altijd eerst tijd en energie voordat je de vruchten kan plukken van een nieuwe ontwikkeling. Maar nu, in de topdrukte en de lastige markt om extra voorraden in te kopen, heeft de nieuwe ontwikkeling z’n voordeel al lang en breed bewezen.

“We voelen de ondersteuning van het hele pakket én van de mensen van I-TeQ. Met Kratoz kunnen we steeds verder komen!”

Emmy Lunenburg – Sales Adexpo

Positieve & open benadering

Vier keer per jaar zitten we zeker bij elkaar met het team van I-TeQ. Al onze wensen en ideeën leggen we aan ze voor. We horen nooit: “Dat kan niet”. Hoogstens geven ze aan dat het moeilijk is en dat ze het proces in stappen willen uitvoeren. Alles is heel open. Die positieve benadering past ons perfect.

Orderbevestigingen in één keer naar de klant

Oh ja, vergeet ik bijna nog de orderbevestigingen. Die hebben we laatst ook geautomatiseerd. Wat een verademing! We kunnen nu alle orderbevestigingen van een klant, in één keer exporteren naar Excel en naar de klant sturen. Geen gedoe meer met losse PDF’jes en fouten halen we er in één oogopslag uit.

Meer weten?

Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? We komen graag een keer bij je langs om vrijblijvend kennis te maken en de wensen en mogelijkheden te bespreken.

Logo Adexpo

Adexpo is een internationaal verhuurbedrijf met design meubels voor beurzen. Als hoofdleverancier van beursorganisaties verzorgen ze alle meubelverhuur op een beurs.