Klantcase

Farm Trans

‘Digitaliseren om te groeien’

In Nederland, en zeker in Europa, is er flinke concurrentie in de transportbranche. Zeker in geconditioneerd transport. Daarom hebben we een hele bewuste strategie gekozen om op voorspong te blijven. Automatiseren van de processen in ons bedrijf helpt ons om efficiënt te werken. Voor onszelf én voor de klant. Dat is fijn werken én maakt ons een betrouwbare partner.

Heldere lange termijnvisie

Toen ik 6 jaar geleden begon bij Farm Trans had ik een duidelijke toekomstvisie: groeien, schaal vergroten en ondertussen de hoogst mogelijke dienstverlening leveren. Alle projecten die daarvoor moeten zorgen en welke functionaliteiten er nodig zijn in de IT-processen, zijn uitgewerkt in onze lange termijn strategie. De ICT Roadmap noemen we die. Onze specialistische IT-leveranciers vertalen deze wensen naar operationele IT-processen binnen ons bedrijf.

Mix van pakketten

I-TeQ is één van de IT-leveranciers binnen Farm Trans. Zo gebruiken wij ook GPS en data-analyse modules van Trimble en het ERP pakket en Business Analyses tools van Microsoft. De mix aan pakketten werkt om onze bedrijfsvoering steeds verder te optimaliseren richting de wensen van onze klanten. Zolang we processen kunnen blijven vertalen naar IT-processen, kunnen klanten, transportvolumes en de mate van complexiteit blijven groeien.

Blijven groeien

“Het zijn geen standaard processen, maar het kan wel geautomatiseerd worden. Dan wordt het betrouwbaar naar de klant en kun je makkelijker opschalen.”

Adriaan de Bruijne – Farm Trans

Zelfs als alle processen lopen zoals we willen dat ze lopen, zien we wel weer iets ter verbetering of uitbreiding voor de toekomst. Ons bedrijf is constant aan verandering onderhevig. Onze IT-leveranciers moeten daar in mee kunnen gaan. Met I-TeQ loopt dat al jaren soepel. Zo groeien we allebei door.

Meer procesmatigheid

Als we in de toekomst kijken, willen we de komende 5 jaar constant groeien. Zeker ook internationaal in Europa. Er komt steeds meer planning bij onze logistiek en dienstverlening kijken. In materialen die je nodig hebt, zoals vrachtwagens, maar ook mensen en IT resources. Hierop blijven we vooruit kijken. En kwaliteit blijft voorop staan. Een uitdaging dus om steeds meer procesmatigheid aan te brengen.

Processen digitaliseren

Om alle communicatie met klanten te optimaliseren, is één van onze speerpunten de komende jaren de afdeling Customer Care. We willen daar steeds meer kennis en kunde inzetten om klanten optimaal te helpen en te woord te staan. Zeker wanneer het anders loopt dan verwacht. Daarvoor moeten onze processen in vaste formats komen. Als die processen weer gedigitaliseerd zijn, hoeven mensen minder zelf te doen. En kunnen we verder opschalen en blijven groeien.

Meer weten?

Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? We komen graag een keer bij je langs om vrijblijvend kennis te maken en de wensen en mogelijkheden te bespreken.

Farm Trans

De logistieke services van Farm Trans focussen op foodtransport. Bulk en geconditioneerd in heel Europa.